Tekster

Dit mål – dit budskab

Hvilken slags tekster vil gavne din virksomhed mest? Det kommer helt an på, hvad dit mål er.

For eksempel: Mit mål med hjemmesiden er, at få dig til at ringe. Til det bringer jeg forskellige slags tekster i spil.

  1. Der er korte introtekster på forsiden om mine mest brugte ydelser, så jeg fanger flest mulige læseres interesse med det samme.
  2. Referencerne fra mine glade kunder skulle gerne overbevise dig om, at du får et godt produkt.
  3. De forskellige artikler om, hvordan man skriver godt, er med for at give faglig tyngde og troværdighed.

Dit mål og budskab er sikkert et andet. Derfor skal du også have en anden slags tekster, og de skal sikkert også passe til andre typer medier. Alt det finder vi ud af, når vi snakker sammen. Typisk falder de dog inden for disse kategorier:

  • Case stories – kundehistorier
  • Personalehistorier – til rekruttering og fastholdelse af medarbejdere
  • Hjemmesidetekster – som jo altså rummer mange forskellige slags tekster
  • Nyheder og opslag til sociale medier
  • Profiltekster til web, brochurer og magasiner
  • Produktbeskrivelser af alt fra ventilation og it-systemer til menuer til diner transportable
  • SEO-tekster (som du kan se fletter jeg selv ordet tekstforfatter ind på siden – det er helt med vilje)
  • Annoncer
  • Radiospots

Og ja, teksterne kan fås på både dansk og engelsk.